Endelig fikk jeg vært i Tidaholm i Sverige og trykket på Litografiska Verkstaden!

Siden 2002, da jeg var der for første gang, har jeg hatt et sterkt ønske om å trykke i Tidaholm i Sverige. De har litografisk symposium hvert år, der kunstnere fra hele verden stiller ut. I tillegg har de litografisk akademi og et stort litografisk verksted hvor kunstnere kan leie seg inn.

Her er bildene jeg trykket sammen med trykker og kunstner Bill Haberman og hjelpetrykker Acke. Du kan lese mer her: www.lithonet.org

Litografiene under kan kjøpes i min nettbutikk: www.gunillaholmplatou.no
«KANARI».
Egentlig er det en spurv, men siden den ble så gul og fin,
ble tittelen deretter. 50 x 50 cm. Opplag på 150. Femfargers litografi.


«-You had med at hello».
Sitat hentet fra filmen Jerry Maguire (1996).
Renée Zellwegger sin rollefigur, Dorothy, sier dette til Tom Cruise (Maguire).
14 x 22 cm. Opplag på 150.
«Det var utsikten sin det!»
Denne kua har en fin ettermiddagstund der hun sitter.
16.5 x 23 cm. Opplag på 150.























No comments:

Post a Comment